حلقه صالحین شهید حججی منزل امیر محمد نوشاد

خرید بک لینک

سلام
حلقه صالحین شهید حججی این هفته منزل امیرمحمد نوشاد با موضوع احترام به بزرگترها برگزار شد.
ابتدا قرآن قرائت شد. سپس نحوه وضو گرفتن توسط مسئول احکام حلقه، جناب یاسین بحرینی صورت گرفت. بعد از احکام، جناب ابوالفضل خدایاری اخبار ورزشی هفته رو گفتند و در نهایت بحث احترام به بزرگترها شروع شد.

خلاصه ای از بحث:
در این جلسه سه وجهه احترام مورد بحث قرار گرفت.
1. احترام به کوچکترها: احترام فقط مخصوص بزرگترها نیست؛ باید به کوچکترها هم احترام بگذاریم چون احترام گذاشتن به همه انسان ها لازم است. وقتی کوچکترها را اذیت نمی کنیم و به دوستانمان حرف بدی نمی زنیم به آن ها احترام گذاشته ایم.
2. احترام به خود: با ذکر چند مثال احترام به خود را توضیح میدهیم:
الف) مهم نیست که نظر من چیست، هرچه دیگری گفت همان درست است. احتمالا طبق معمول من اشتباه میکنم. شاید اگر نظرم را بگویم دیگران مرا مسخره کنند. (عدم اظهار نظرات خود)
ب) برای من فرقی نمیکند که چکار کنیم، کجا برویم، چه غذایی بخوریم. همیشه تو درباره این مسائل تصمیم بگیر و انتخاب کن. (این مسئله در روابط عاطفی زیاد رخ می دهد.)
ج) به من بی احترامی کرده، ناراحتم اما بهتر است به روی خود نیاورم تا نگویند چقدر بی جنبه است. (برای دیگران حد و مرز نمی گذارید و هرنوع بی احترامی را می پذیرید زیرا میخواهید خود را با جنبه نشان دهید)
صدها رفتار دیگر وجود دارد که باعث بی احترامی به خود می شود اما چگونه به خود احترام بگذاریم؟
A. برای شناخت خود وقت بگذارید. سعی کنید هر روز چیز جدیدی را درباره خود کشف کنید.
B. برای سلامتی روان، ذهن و جسم خود کاری انجام دهید. چقدر به دنبال حل گره های ذهنی،روانی و جسمی های خود هستید؟ چقدر به ذهن، روان و جسم خود بها می دهید و آن را محترم می شمارید؟
C. از خود مراقبت کنید، غذای خوب بخورید، موسیقی خوب گوش دهید، خواب کافی داشته باشید، رفتارهای سالم را یاد بگیرید، مثبت اندیشی را تمرین کنید. خود را همانگونه که هستید بپذیرید و هرروز برای بهتر شدن خود قدم بردارید.
3. احترام به بزرگترها: بزرگترها را با احترام خطاب کنید. اگر با بزرگتری وارد اتاق می شویم، اول او وارد شود. اگر خواستیم به اتاق کسی برویم، اول در بزنیم. اگر برای ما مهمان آمد، از او خوب پذیرایی کنیم و بهترین جای خانه را به او تعارف کنیم. همه اینها یعنی احترام گذاشتن.
اگر کسی در جمع پایش را دراز کند یا درگوشی حرف بزند یا پشتش را به دیگران کند و بنشیند به جمع بی احترامی کرده است.
من سعی میکنم وسط حرف دیگران نپرم، با خوشرویی و ادب با دیگران صحبت کنم و جلوی پای بزرگترها بلند شوم.
احترام یعنی اگر خواستیم جایی برویم از بزرگترها اجازه بگیریم. بی اعتنایی به حرف های دیگران و پرتاب کردن چیزی به سمت کسی هم از نشانه های بی احترامی است.
پ.ن.1: معنی احترام این نیست که دیگران هرچه به ما گفتند ما قبول کنیم. یکبار دوستم بعد از تعطیل شدن از مدرسه، به من گفت که به پارک برویم. من می دانستم که اینکار باعث نگرانی مادرم میشود، خیلی مؤدبانه به او گفتم من نمی آیم. فکر نمی کنم این بی احترامی باشد.
پ.ن.2: وجهه های دیگر احترام مانند احترام به پدر و مادر و احترام به خدا نیز وجود دارد که احترام به پدر و مادر در جلسه های قبل توضیح داده شده و احترام به خداوند در جلسات آینده توضیح داده خواهد شد.

بعد از پایان بحث، کربلایی یاسین موسایی نکاتی را بیان کردند و همچنین کلیپ هایی با موضوع احترام برای بچه ها پخش شد.
و در نهایت پذیرایی انجام گرفت.
از خانواده محترم نوشاد که مزاحمشان شدیم تشکر میکنم.
و من الله توفیق
به قلم رضا هاشم زاده

مسابقه با سرخابی های برازجان...

ما را در سایت مسابقه با سرخابی های برازجان دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 202 تاريخ: پنجشنبه 9 اسفند 1397 ساعت: 17:01

صفحه بندی